1 Night 2 Days

1 Night 2 Days

Wednesday, November 12, 2008

dialog citer P.Ramlee part 2

Pendekar Bujang Lapok

Ajis: sekali syair da....
Sudin: cuba kau bca.
Ajis: al-kisah.......
Sudin: taib.........
Ajis: alkisah maka tersebut lah kisah.....
Sudin: Taib......
Ajis: sang kancil dtg beramai-ramai menghadap sultan firaun.....
Ramlee: (sambil merampas surat) mana firaun pakai sultan........
Ajis: entah............



-------------------------------------------------------------------------------

Seniman Bujang Lapuk

Sudin: Eii ramlieeee...... nak carik kerja keee.. nak jual minyakk..
Ajis: minyak apeeee...
Sudin: Minyak uraaaatttt....
Cik Salmah: Ehh.. cik ramliee.. nak carik kerja tu, ada duit ke tidak?
Ramlee: Adaaaa cik salmah.. adaaa.......... tak adaaaaa...
Ajis: erk... Alamaaaakkkk... malunyaa akuuuuuuuuuuuu...
Cik salmah: (hulur duit RM10) amik ler
Ramlee: tak payah laa cik salmah....
Cik Salmah: amik lerrrr...
Ramlee: tak payah... bapak saya baru hantar dari Hong Kong...
Cik Salmah: amik lerrrr...
Ramlee: tak payah laa cik salmah....
Sudin: alaaahhh..... orang dah bagi tu, kebahh aja lerrrrr...
Cik Salmah: amik lerrrr...
Ramlee: saya bilang tak payah.. tak payah... (sambil rampas duit RM10 tu dari tangan cik salmah)
Ramlee: Jom..
Sudin: baru dapat duit 10 ringgit kan?... kita naik teksi...
Ramlee: Apa kau pikir duit nie bapak kau yang punya ke?
Ajis: Alahhh.. kita naik beca roda tiga sudahlah......
Sudin: pelok.........

--------------------------------------------------------------------------------

Nujum Pak Belalang

Sudin : satu untuk engkau..
satu untuk aku.
dua untuk engkau..
dua untuk aku..
...
sepuluh untuk engkau...
sepuluh untuk aku..

Sudin : lepas tuh ape daa..

Ajis : hantam sajalah..

Sudin : hantam sajalah untuk engkau..
hantam sajalah untuk aku..
lagi..?

Ajis : mana aku tau daa..

Sudin : iyaka..?hah..
mana aku tau untuk engkau..
mana aku tau untuk aku..

Ajis : ehh...?

Sudin : ehh..?
hah..!ehh untuk engkauu..
ehhhhh untuk aku....



---------------------------------------------------------------------------------

Seniman Bujang Lapok

polis : makcik..mkcik ni isteri pak mat tempe ye?

Isteri pak mat tempe: ya dari petang tadi pi minta hutang..

Polis: 0oo dari petang tadi pegi minta hutang yee...makcik...pak mat tempe skg berada di dalam hospital..
dia kena langgar dengan motokar makcik...

Isteri Pak mat tempe: dia memang macam tu kadang dua bulan tiga bulan org x bayar hutang..

Sudin : makcik2..encik..encik ni cakap pak mat vrooommmm kelepop peceper pengg pengg pengg terlanggar motokar!!!

isteri pak mat tempe : pak mat kau mmg bgtu selalu naik basikal bukan motokar..

sudin : (smbil menjerit)PAK MAT TEMPE KENA LANGGAR MOTOKAR!!!!!!!

isteri pak mat tempe : haaa!! kena langgar motokar.....huhuhuhu...(smbil p ambik selendang dalam bilik..)

sudin : enchikk sound dia rosakkk!!!

No comments: